۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

شيراز جشنواره تابستاني مي‌گيرد


به خاطر تكريم ميهمانان و رونق گردشگري
شيراز جشنواره تابستاني مي‌گيرد
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس از برپايي جشنواره‌هاي تابستاني در اجراي طرح تابستاني خبر داد.

دكتر محمدرضا بذرگر گفت: جشنواره‌هاي فرهنگي، هنري و نمايشگاه‌هاي گردشگري، صنايع دستي و برنامه‌هاي جشن و موسيقي تابستان در شهرستان‌هاي فارس بر پا مي‌شود كه علاوه بر ايجاد فضاي شاد، منجر به جذب گردشگران و مسافران بيشتري در شهرستان‌هاي كم‌مسافر خواهد شد.

به گفته وي، برپايي تورهاي بازديد از روستاهاي هدف گردشگري براي شناسايي و معرفي شهرستان‌ها و روستاها همچنين توزيع سفر، در اين طرح پيش‌بيني شده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس به تخفيف20 تا 40 درصدي هتل‌ها و مهمانپذيرها در مدت اجراي طرح اشاره و اظهار كرد: طي تفاهم‌نامه‌اي با سازمان، مقرر شد از سوي جامعه هتلداران و اتحاديه مهمان‌پذيران، واحدهاي اقامتي با تخفيف 20 تا 40 درصدي به دفاتر خدمات مسافرتي داده شود تا تورهاي ارزان‌قيمت و تورهاي ويژه استان‌گردي و شيراز گردي رونق بيشتري بگيرد.

بذرگر با بيان اين‌كه يكي از اولويت‌هاي طرح‌هاي سفرهاي تابستاني در فارس، راه‌اندازي تورهاي استان‌گردي است، افزود: يكي از برنامه‌هاي اصلي كه جزو فعاليت‌هاي تخصصي حوزه گردشگري محسوب مي‌شود فعال كردن دفاتر خدمات مسافرتي براي برگزاري تورهاي مختلف است كه اين تورها به صورت ارزان‌تر تا پايان مردادماه برپا مي‌شود.

وي گفت: در هماهنگي با برخي شهرستان‌هاي فارس مثل سروستان، بوانات، آباده و ني‌ريز و... برپايي جشنواره‌هاي مختص شهرستان‌ها در دستور كار است كه اين اقدام در راستاي توزيع بهتر سفر در فارس صورت گرفت و انتخاب اين شهرستان‌ها به دليل موقعيت آب و هوايي آنها در فصل تابستان و قابليت پذيرش مسافر در اين مناطق است.

دكتر بذرگر به برپايي بازارچه‌هاي صنايع دستي و سوغات اشاره كرد؛ ضمن اين‌كه از تهيه نقشه و كتابچه معرفي آثار شاخص فرهنگي و گردشگري فارس و شيراز خبر داد.

وي گفت: راه‌اندازي دفترهاي اطلاع‌رساني گردشگري در ورودي‌هاي استان، فعال كردن ايستگاه پليس گردشگري، همچنين نظارت بر اماكن گردشگري طبق جدول زمان بندي از اقداماتي است كه اين سازمان همزمان با اجراي طرح تاسيساتي در فارس صورت مي‌دهد.

وي در ادامه به اجراي برنامه نور و صدا در تخت جمشيد اشاره و اظهار كرد: اين برنامه هم‌اكنون در مجموعه جهاني تخت‌جمشيد، فقط يك روز در هفته اجرا مي‌شود ولي تابستان، هر شب برگزار خواهد شد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: در تلاشيم طي همين زمان در شيراز، جشنواره خريد تابستاني را با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي و صنف‌هاي مختلف بر پا كنيم.
http://www.jamejamonline.ir


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر